H A R D L O O P L O G B O EK

26/01/2010

De laatste dagen :(

Hoort bij: vakantie — admin @ 09:39

Op zondag doen we het rustig aan. We slapen wat langer en gaan in de middag naar het centrum. Shoppen! Staat altijd onderaan de lijst bij ons. We kopen leuke dingetjes voor de moedersen en ook iets voor onszelf. De rest van de middag brengen we thuis door. Natuurlijk moet er nog het een en ander gewassen worden, dus dat doen we even snel voor het shoppen. In het begin van de avond lopen we naar de restaurantjes waar we gezellig met zwager en zuslief Vietnamees gaan eten. Het is maar goed dat we terug ook moeten lopen, want we zijn tonnetje rond!

South Bank

Ook vandaag een niet al te inspannende dag. Les is vrij, maar Nynke moet naar het werk. Aad en ik zoeken uit welke spullen we met de zeepost terug sturen naar Nederland. Dit om overbagage te voorkomen. We kopen 2 dozen bij het postkantoor, vullen die en brengen ze weer weg. Zo, dat scheelt vast 13,5 kilo! Vervolgens gaan we met de bus en de ferry naar South Bank. Streets Beach is heerlijk toeven en we zijn pas om half 7 weer thuis. Er is weer een heerlijke maaltijd gekookt voor ons. Vooraf hebben we oesters en daarna rijst met een lekkere kipsaus en een groente salade. We kletsen nog wat en gaan te bed. Morgen staat Springbrook op het programma.

Australia Day.

Dat is het vandaag. Het is de Nationale Feestdag van Australie. De onafhankelijkheid wordt dan gevierd. Dus is vandaag iedereen vrij. Het is tevens de laatste dag van de grote vakantie hier. Morgen beginnen de lagere-en middelbare scholen weer. Volgende week de universiteiten. Net als Koninginnedag bij ons, kent Australia Day dingen die altijd op die dag worden gedaan. Geen vrijhandelsmarkten of kinderen op kleedjes vol spullen. Nee, het is hier heel spannend met paddenraces, garnalenpel wedstrijden en kakkerlakraces. Je kunt zelfs wedden! Er worden in Streets Beach 3 films gedraaid, die je vanuit het zwembad kunt bekijken. Er zijn straatfeesten en vanavond is er vuurwerk.
Wij gaan echter terug naar Springbrook, waar het 5 weken geleden zo regende dat we onze wandeling niet konden doen. Om half 7 staan we op en 2 uur later vertrekken we. Rond half 11 zijn we er en gelukkig is het nu wel stralend weer. De wandeling gaat helemaal door het regenwoud, achter en voor diverse watervallen langs. We balanceren langs afgronden en genieten nu wel van de uitzichten.
100_3268

Het is er prachtig en we zijn blij dat we nogmaals zijn gegaan. We wandelen ongeveer 2 uur en zijn dan weer terug. Dan gaan we weer naar huis om hond onder het huis vandaan te bevrijden. Hij is helemaal blij. Het huis stoomt van de hitte, dus meteen alle waaien aan. Inmiddels hoor ik al dat er gekookt gaat worden. We eten van de barbie vanavond, want ook dat hoort bij Australia Day. Straks is het koffers pakken en morgen zitten we weer in het vliegtuig terug naar Nederland. (Huil, huil) Zal best een (temperatuur) schok zijn.