H A R D L O O P L O G B O EK

24/01/2010

Wandeling bij Standley-s Chasm

Hoort bij: vakantie — admin @ 09:23

Dit gedeelte van de West McDonnells is particulier bezit. Het park gaat om 8 uur open en we moeten ervoor betalen. Klokslag 8 uur zijn we er. De weersvoorspelling: 40 graden! Eigenlijk hadden we eerder willen starten maar helaas. Na het schoenen aantrek en smeer ritueel gaan we ervoor. We lopen eerst naar het punt waarnaar deze kloof is genoemd. Volgens de kaartjes beginnen daar diverse wandelingen. Doordat we vroeg zijn, zijn de rotsen heel donkerbruin. Ze rijzen wel 80 meter hoog, loodsteil naast ons op. Er ligt nog water ook! Het is echt gaaf om te zien met die strakblauwe lucht erboven.
king11
We starten onze zoektocht naar het begin van de wandeling die we gepland hebben. Echter….niet te vinden! Blerk! Balen! Op de heenweg liepen we langs de Larapinta Trail die gekwalificeerd staat als zeer zwaar. Dan pakken we die maar. Niet helemaal, want het is inmiddels half 9 geweest en de zon wordt behoorlijk warm. We klimmen 20 minuten lang de berg op langs en over rotsen. De berg waar we opgaan is Larapinta Hill. Haha….die heuvel heeft heel wat zweetdruppels gekost, maar de beloning is er dan ook naar! Wat een uitzicht. We kunnen de hele West McDonnell zien liggen en kunnen echt heel ver zien. Na even rusten, gaan we onmiddelijk weer afdalen. Aad heeft veel minder bergwandel ervaring en vindt het maar niks, dus keren we om. We gaan dezelfde weg terug die we zijn gekomen. Rustig aan, want ik merk Aad zijn onzekerheid. We zijn in totaal 40 minuten bezig geweest en voelen nu pas hoe warm het eigenlijk al is. Het is net 10 uur! We gaan terug naar de auto en Aad loopt even in de rondte. Vindt hij een paadje naar een Scenic Lookout. Nu maken een paar zweetdruppels meer of minder niet meer uit, dus we gaan ervoor. Het is een kwartiertje lopen en we komen in een valleitje waar we rondom tussen de bergen zitten die naast ons oprijzen.
king12

Het is er prachtig en heel stil. Er staan zelfs van die plastic stoelen die je na 5 minuten zitten een drijfnatte broek bezorgen, maar dat maakt niet uit. We eten en drinken er iets ondertussen proberend geen verse vlieg naar binnen te werken. Wat zijn die hier lastig zeg! Daarna weer terug en de middag wordt alweer aan de rand van het zwembad doorgebracht.

De laatste dag

:( We staan om 7 uur op, zodat we op ons gemak alles kunnen klaarmaken voor ons vertrek. Om 10 uur moeten we de auto inleveren op het vliegveld en rond 12en gaat de vlucht. Samen met de vele vliegen komen we op het vliegveld. Iedereen staat de wapperen om die beesten uit zijn gezicht te houden. Ik wist niet dat een gezicht zoveel vochtpunten had. Oren, ogen, mond, neus, haargrens, overal zitten ze. Die gaan we dus niet missen. Keurig op tijd vertrekt onze vlucht en om 3 uur staan we weer in Brisbane. Even wachten op zuslief en zwager en een half uur later zijn we thuis. Tijdens het eten (een heerlijke tonijn salade) kletsen we gezellig bij en tegen elven ligt de hele kudde te bed.